Senarai taman tema air dan harga tiket 2018

Senarai 6 taman tema air serta harga 


1. Wet World Water Park, Shah Alam

Wet World Water Park Shah Alam juga dikenali sebagai taman tema air pertama mesra alam di Malaysia. Permainan tarikan utama di sini ialah Monsoon Buster Adventure iaitu gelongsor air sepanjang 205 meter, selain Super Hurricane iaitu gelung gelongsor air gergasi yang pertama seumpamanya di Malaysia.

Harga Tiket Masuk
RM25 Dewasa
RM20 Kanak-kanak

2. Taman Tema Air Gold Coast Morib Resort

Berhampiran dengan pantai Morib, selain bermain di taman air, pengunjung juga boleh menikmati panorama senja atau matahari naik jika menginap di resort yang disediakan di sini.
Harga Tiket Masuk
RM25 Dewasa
RM15 Kanak-kanak

3.    Taman Tema Air Bukit Gambang Resort

Taman tema air terbesar di Pantai Timur ini terletak di Bukit Gambang Kuantan Pahang. Di sini terdapat Coco Beach, pantai buatan manusia seluas 1 km selain segmen kanak-kanak Pulau Penguin dan lima jenis gelongsor air untuk dicuba.
Harga Tiket Masuk
RM32 Dewasa
RM22  Kanak-kanak

4.    Desa WaterPark

Taman tema ini letaknya di Kuala Lumpur. Jadi alang-alang mengunjungi ibu kota boleh singgah ke sini. Menarik di taman ini adalah gelongsor air terpanjang di Asia, Thunderbolt.
Harga Tiket Masuk
RM37 Dewasa
RM26.50 Kanak-kanak

5. Bukit Merah Lake Town Resort Waterpark

Lokasinya di Taiping, Perak. Selain taman tema air untuk mandi manda dan bersantai anda juga boleh melihat orang hutan dan berseronok di ecopark yang ada di resort ini.
Harga Tiket Masuk
RM38 Dewasa
RM22 Kanak-kanak

6. Water World A’ Famosa Resort

Terletak di Melaka, ia merupakan taman tema air terbesar di Malaysia dan mempunyai pelbagai permainan air termasuk gelongsor kelajuan tinggi, gelongsor dalam tiub, rakit keluarga dan kolam kanak-kanak.
Harga Tiket Masuk
RM48 Dewasa
RM36 Kanak-kanak

Comments

Popular posts from this blog

Cara memandu kereta manual naik bukit

25 Ayat-ayat jiwang , Sweet Dan Romantik Untuk Pasangan Anda

HARGA TIKET ZOO NEGARA 2019